Internet stał się najważniejszym źródłem informacji i od lat jest najpopularniejszym miejscem, w którym ludzie wyszukują pracę. Chociaż wyszukiwanie pracy online jeszcze nigdy nie było tak proste, to jednak te same trudności, z jakimi wiąże się poszukiwanie stanowiska zawodowego, zdarzają się i w internecie. W wielu przypadkach trzeba wykazać się zręcznością w wyszukiwaniu informacji, czerpać ze źródeł różnorodnych, a także przeskakiwać pomiędzy informacjami dokładnie, by uzyskać pożądany, aktualny wynik.

Najważniejsze źródła informacji dla osób szukających pracy można podzielić na 3 kategorie. Faktycznie obecne oferty pracy, które są aktualizowane i zamieszczane w serwisach ogólnopolskich takich jak Polski Portal Pracy.pl lub e-Praca.pl. Można także szukać listów oferty pracy na stronach ofertowych takich jak Indeed, OLX, a także na bardziej zaawansowanych platformach takich jak np. Linkedin. Poza w/w potencjalne źródła pracy, istnieją też kontakty bezpośrednie, poszukiwanie pisemne, uzyskiwane poprzez wysyłanie listów, w których zawierają się życiorysy zawodowe i inne ważne informacje.

Kiedy już zebraliśmy interesujące nas informacje ze źródeł prasowych i internetowych, czas się dokładnie zapoznać z ofertami, wybierać je i porównywać ze sobą, uwzględniając własne doświadczenie i gotowość do uczenia się. Następnym krokiem jest napisanie dobrego listu do potencjalnego pracodawcy, który zwróci na nas uwagę. Mając na uwadze, że list z zapytaniem o pracę jest dziś standardową formą przedstawienia swojej aplikacji lub wypowiedzenia się o osobistej chęci zostania zatrudnionym przez tę organizację, musimy go napisać w sposób profesjonalny i atrakcyjny. Jeśli czujemy, że nasza aplikacja jest unikalna i potencjalnie atrakcyjna dla pracodawcy, to powinniśmy napisać list, w którym w sposób konkretny, obrazowy i interesujący przedstawimy swoje umiejętności i osiągnięcia zawodowe.

Podczas poszukiwania pracy należy pamiętać, by poświęcać sporo czasu jakościowemu, jak i ilościowemu wyszukiwaniu. Na przemian wysyłać aplikacje w ilości i skupiać się na jakości listu z zapytaniem o pracę. Pomocne może okazać się korzystanie z materiałów dostępnych w internecie, np. planów, przewodników i innych treści, dzięki którym będziemy w stanie wybrać jak najlepszą ofertę z naszego punktu widzenia. Wraz ze wzrostem doświadczenia i szerszym wachlarzem możliwości poszukiwań, będziemy mieć większą szansę znalezienia odpowiedniego stanowiska pracy.

Jako podsumowanie, skuteczne wyszukiwanie pracy w internecie to poznanie potencjalnych miejsc poszukiwań, jeśli chodzi o listy oferty pracy, określenie własnych umiejętności i oczekiwań zawodowych, przygotowanie ciekawego listu z zapytaniem o pracę i zdobycie jak największej ilości i jakości informacji na temat stanowisk, do jakich kandydujemy. Takie poszukiwania będą umożliwiały trafienie na wymarzone stanowisko pracy.

Powrót do góry
facebook